Zowel onze opdrachtgevers als wij vinden het belangrijk hoe de eindgebruiker onze dienstverlening ervaart. Zo kunnen we samen met onze opdrachtgever onze dienstverlening continu verbeteren. Samen met hen verzamelen we de ervaringen van de eindgebruikers en meten we de tevredenheid op diverse onderdelen.
Vaak is een levering een sluitpost van een traject. Het is het laatste fysieke contact dat je als organisatie met de eindklant hebt. Onze chauffeurs laten dus vaak de laatste indruk achter bij een afgerond traject en we vinden het belangrijk om te weten hoe de eindklant het traject heeft ervaren. Dat geldt ook voor onze opdrachtgevers.
Bij het afleveren van de producten ontvangt de eindklant altijd een digitale vrachtbrief van ons. In deze mail wordt de eindklant gevraagd om zijn of haar ervaring te delen. Door middel van een korte enquête geeft men aan in hoeverre hij of zij tevreden is over de levering en de chauffeur en of hij of zij nog opmerkingen aan ons mee wil geven.
Afhankelijk van de wens van de opdrachtgever hebben we de mogelijkheid om het onderzoek uit te breiden. Dat betekent dat niet alleen de tevredenheid over de logistieke dienstverlening, maar alle facetten verwerkt kunnen worden in het onderzoek. Denk bijvoorbeeld aan retourleveringen of de communicatie rondom het traject. In dat geval worden de resultaten rechtstreeks doorgezet naar de opdrachtgever, zodat zij ook direct reactie kunnen geven op eventuele vragen en klachten.
In die gevallen waarbij de klant opmerkingen heeft over de levering en aangeeft dat er contact kan worden opgenomen zien we vaak dat door een toelichting te geven we de zaken vaak positief kunnen omdraaien. Bijvoorbeeld wanneer iets niet gelukt is tijdens een levering dan kunnen we de eindklant toelichten waarom het niet gelukt is en dat zorgt vaak voor begrip. Zo gaf een eindklant eens aan het niet efficiënt te vinden dat we niet met de vrachtwagen voor de deur stonden. Nadat we hadden uitgelegd dat we hier geen vergunning voor konden krijgen begreep hij de situatie en had hij daar begrip voor. Afhankelijk van de feedback overleggen we met de opdrachtgever wie er contact op neemt de eindgebruiker.
Dat Eijgenhuijsen dit onderzoek faciliteert heeft voor de opdrachtgever een aantal voordelen. De logistieke dienstverlening is vaak een sluitpost en dus het ideale moment om feedback te geven op een traject. Wij hebben nog een digitaal contactmoment, waarin de enquête logischerwijs in meegenomen kan worden en logistieke onduidelijkheden bij de eindklant pakken wij rechtstreeks op met de eindklant.
Benieuwd naar de ervaringen van jouw klanten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om te kijken naar de mogelijkheden.