Onze collega Bert is dé man van ons Warehouse. Met meer dan 20.000 m2 aan opslagruimte is hij degene die zijn hoofd koel houdt. Wat maakt het warehouse van Eijgenhuijsen nu anders dan andere magazijnen en hoe zorg je er nu voor dat alles in goede banen wordt geleid? Wij gingen met Bert in gesprek om antwoord te krijgen op deze vragen.
Ons team
“Ons team bestaat uit 5 voormannen met ieder hun eigen specialisme. De een is verantwoordelijk voor de werkplaats, de ander voor de avondploeg en daarnaast hebben we 3 voormannen die verantwoordelijk zijn voor 1 van onze hallen. In onze hallen hebben we ruim 10.000 producten opgeslagen. Negentig procent van de producten die we opslaan zijn printers en kopieermachines. Daarnaast slaan we een van onze klanten ook een grote voorraad toners op.”
Een dag in het warehouse
“We werken altijd met een vaste planning. Zo starten we in de ochtend met het verwerken van de machines die de dag ervoor zijn binnengekomen. Onze statusploeg bekijkt of de machine een gebruikte machine is of een nieuwe. Is het een gebruikte dan beoordeelt het team of deze nog in goede conditie is of wanneer hij een te hoge tellerstand heeft dan bekijken zij of deze doorgezet moet worden naar een opkoper. Het kan ook voorkomen dat de machine beschadigd is en vernietigd moet worden. Daarnaast krijgen we machines binnen die in het verleden verhuurd zijn. Deze moeten we dan tijdelijk opslaan als klantvoorraad. Kortom, onze statusploeg zorgt ervoor dat de machine in no-time op de juiste locatie komt te staan. In de loop van de dag worden vaak de machines uit het magazijn gehaald die ’s avonds geladen moeten worden. De trailers komen aan het einde van de dag bij ons magazijn aan, zodat onze avondploeg de trailers gereed kan maken voor het transport van de volgende dag.”
Uitdagingen
“Afgelopen maand hadden we een enorme extra klus van 1.000 extra kopieermachines die binnen 5 weken ons warehouse moesten verlaten. Dit soort klussen komen dan boven op de dagelijkse werkzaamheden en dan sta je wel voor een behoorlijke uitdaging. De machines moeten allemaal worden uitgepakt, geïnstalleerd en weer opnieuw worden verpakt. Alle leveringen zijn op tijd de deur uit gegaan en dat vind ik de mooiste uitdaging van mijn vak.”
Uniek warehouse
“Als de klant een complexe vraag heeft dan pakken wij de vraag op en lossen die voor de klant op. Onze mannen kennen de machines als geen ander en dat waarderen onze klanten. Als wij de klant adviseren dat een machine niet meer te repareren is dan vertrouwt de klant op onze kennis. Door onze kennis weten klanten dat ze met iedere vraag bij ons terecht kunnen en dat maakt dat wij hun zorgen uit handen nemen.”