Wanneer je met verschillende kantoorapparatuur zoals printers, scanners, desktops, laptops en tablets een naam hebt hoog te houden, ga je met logistiek niet over een nacht ijs. Met de keuze voor Eijgenhuijsen bv Precisievervoer zet HP maximaal in op klanttevredenheid.
John Smit, Account Delivery Manager van HP Nederland weet het als geen ander: “Het draait bij afleveringen altijd om de beleving van de eindgebruiker. Komt een product netjes binnen. Kan ik er meteen mee aan de slag. En is de werkvloer weer opgeruimd als de transporteur vertrokken is. Dat zijn voor HP belangrijke waarden. Op dat gebied hoef je Eijgenhuijsen niets meer te vertellen. Gewapend met meer dan 100 jaar ervaring in het apparatenvervoer en diverse zelf ontwikkelde services, is dit bedrijf een graag geziene gast op elke werkvloer. Daarmee bezorgen ze ons en onze klanten veel vertrouwen.”
Chauffeurs met een plusje
Smit refereert services met name aan de value added logistics activiteiten van Eijgenhuijsen: warehousing, pre-assemblage, installatie op locatie en – voor een merk als HP heel belangrijk -heldere instructie aan eindgebruikers. “Eijgenhuijsen heeft chauffeurs met een plusje. Vanzelfsprekend weten ze hoe ze een apparaat op de plaats van bestemming moeten krijgen. Maar ook tijdens de uitrol blijven ze erbij. Ze zijn altijd voldoende technisch onderlegd om de apparatuur aan te sluiten en te installeren. En ze beschikken over de communicatieve vaardigheden om onze klanten uit te leggen hoe een printer of scanner werkt. En dan hebben ze ook nog humor”, grapt Smit. “Dat vind ik in deze tijd ook een hele belangrijke toegevoegde waarde.”
Waardecreatie
Als grote speler onderkent HP het belang van waardecreatie en innovatiekracht in de sector Office. “Wij zijn toonaangevend in kantoorapparatuur, Eijgenhuijsen is toonaangevend in het vervoer daarvan. Beide bedrijven lopen voorop als het gaat om innovatie en het creëren van toegevoegde waarde. Daardoor spreken we niet alleen dezelfde taal, maar durven we elkaar ook aan te spreken. De relatie is open en eerlijk; beide partijen durven zich kwetsbaar op te stellen in het belang van onze klanten. Dat maakt deze samenwerking zo sterk.”